Met DMS Xtendis over op elektronisch cliëntendossier

Denk jij ook in dossiers en mappenstructuren? Logisch, zo ben je gewend te werken, dan wel opgevoed door de Windows-omgevingen die ons door de jaren heen zijn voorgehouden. Dit geeft structuur maar heeft als nadeel dat het nogal star is. Dit kan ook anders, zoals met een elektronisch cliëntendossier in document management systeem Xtendis! Bekijk hieronder de animatiefilm, die antwoord geeft op enkele veel gestelde vragen over hoe een elektronisch cliëntendossier precies werkt.

 

Wat is een elektronisch cliëntendossier?

Een dossier is niets anders dan een ordening van documenten op basis van gemeenschappelijke kenmerken.

Binnen het Xtendis DMS laten we de traditionele manier van denken hierin los. Gedaan met de oude mappenstructuur! Het toekennen van deze zoekingangen aan een document maakt het voor jou mogelijk om op diverse manieren bij documenten te komen vanuit één online systeem. Een veldnaam “klant” zorgt bij de invulling ervan, dat je alle documenten in dit specifieke “klanten-dossier” aantreft. Er is immers voor alle documenten een gemeenschappelijk kenmerk, namelijk de klantnaam. Makkelijk, toch? Met een elektronisch cliëntendossier is het ook makkelijker om belangrijke info vast te leggen, die iedereen met toegang tot het elektronisch cliëntendossier dan kan zien. Dit dossier is immers altijd up-to-date, zonder dat er meerdere versies van bestaan. 

Het cliëntdossier met meerdere kenmerken

Natuurlijk is het in sommige gevallen wenselijk de traditionele “hangmap-met-de-blauwe-omslag” na te bootsen in een digitale omgeving. En dat doen we dan ook. Binnen Xtendis is het mogelijk om een specifieke dossierlaag aan documenten toe te voegen. Precies zoals je dat gewend bent vanuit het verleden. Wel zo gemakkelijk! Xtendis kan dus aan de wensen van de cliënt aangepast worden.

360 graden klantbeeld met digitale cliëntdossiers

Met een elektronisch cliëntendossier realiseer je een 360 graden klantbeeld. Een digitaal cliëntendossier kan zich vullen door scanning van papier, koppeling van Office-documenten waaronder e-mail, en door de koppeling vanuit andere primaire systemen. Niet voor niets baseren veel van onze klanten hun klantenservice in de frontoffice dan ook op Xtendis als digitaal klantenarchief. 

Xtendis laat zich uitermate eenvoudig koppelen met andere systemen. Een digitaal cliëntendossier is optimaal te autoriseren. Tot op documentniveau bepalen wij samen met jou wie wat mag zien. Zo geef jij jouw klanten in een handomdraai toegang tot hun eigen documenten in bijvoorbeeld een portalomgeving. Het primaire systeem dat binnen jouw organisatie in gebruik is, toont zo de inhoud van dit veilige, complete en geautoriseerd toegankelijke digitale dossier op een transparante manier in een cliëntportaal. Uiteraard blijf je met Xtendis voldoen aan de wet- en regelgeving. 

Wil je meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen in een cliëntportaal, of digitaal cliëntdossier? Neem dan contact met ons op!

Vraag vrijblijvend meer informatie aan!

Vul nu je gegevens in en ontvang binnen één werkdag meer informatie over de voordelen van Elektronisch cliëntendossiers met DMS Xtendis.


Lees ons privacy statement als je wilt weten hoe wij met jouw gegevens omgaan