Met DMS Xtendis over op elektronisch cliëntendossier

Je denkt in dossiers en mappenstructuren. Zo ben je gewend te werken, dan wel opgevoed door de Windows-omgevingen die ons door de jaren heen zijn voorgehouden. Dit geeft structuur maar heeft als nadeel dat het nogal star is. Dit kan ook anders. Met een elektronisch cliëntdossier in document management systeem Xtendis!  Bekijk hieronder de animatiefilm.

Wat is een cliëntdossier?

Een dossier is niets anders dan een ordening van documenten op basis van gemeenschappelijke kenmerken.

Binnen het Xtendis DMS laten we de traditionele manier van denken hierin los. De mappenstructuren “slaan we plat” in kenmerken. Het toekennen van deze zoekingangen aan een document maakt het voor jou mogelijk om op diverse manieren bij documenten te komen. Een veldnaam “klant” zorgt bij de invulling ervan, dat je alle documenten in dit specifieke “klanten-dossier” aantreft. Er is immers voor alle documenten een gemeenschappelijk kenmerk, namelijk de klantnaam. Zie hier, jouw digitale cliëntdossier!

Het cliëntdossier met meerdere kenmerken

Natuurlijk is het in sommige gevallen wenselijk de traditionele “hangmap-met-de-blauwe-omslag” na te bootsen in een digitale omgeving. En dat doen we dan ook. Binnen Xtendis is het mogelijk om een specifieke dossierlaag aan documenten toe te voegen. Precies zoals je dat gewend bent vanuit het verleden. Wel zo gemakkelijk!

360 graden klantbeeld met digitale cliëntdossiers

Met een digitaal cliëntdossier realiseer je een 360 graden klantbeeld. Een digitaal cliëntdossier kan zich vullen door scanning van papier, koppeling van Office-documenten waaronder e-mail, en door de koppeling vanuit andere primaire systemen. Niet voor niets baseren veel van onze klanten hun klantenservice in de frontoffice dan ook op Xtendis als digitaal klantenarchief. 

Xtendis laat zich uitermate eenvoudig koppelen met andere systemen. Een digitaal cliëntdossier is optimaal te autoriseren. Tot op documentniveau bepalen wij samen met jou wie wat mag zien. Zo geeft jij jouw klanten in een handomdraai toegang tot hun eigen documenten in bijvoorbeeld een portalomgeving. Het primaire systeem dat binnen jouw organisatie in gebruik is, toont zo de inhoud van dit veilige, complete en geautoriseerd toegankelijke digitale dossier op een transparante manier in een cliëntportaal.

Wil je meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen in een cliëntportaal, of digitaal cliëntdossier? Wij sturen je graag vrijblijvend meer informatie toe.

Vul nu contactformulier in