Barentz sinds maart 2019 operationeel met Xtendis Online 6.6

Barentz is een toonaangevende leverancier van ingrediënten voor de farmaceutische-, persoonlijke verzorgings-, voedingsmiddelen- en diervoederindustrie. Het brede productportfolio heeft een unieke samenstelling, aangevuld met de speciale, door Barentz zelf geproduceerde ingrediënten. Met ruim 1.100 medewerkers is Barentz actief in 60 landen over de hele wereld. 

Belang centraal digitaliseren

Het eenduidig vastleggen van kwaliteitsinformatie is voor Barentz een belangrijk onderdeel van het bedrijfsproces. Het is hierbij van belang dat de verkooporder dossiers compleet zijn en makkelijk raadpleegbaar.

Documenten uit het verkooporder dossier werden in de oude situatie bewaard op verschillende (digitale) opslagplaatsen. Barentz gebruikte diverse systemen waaronder Sharepoint, Windowsmappen en E-mail inbox. Het gebruik van diverse opslagplaatsen werkte in de hand dat een deel van de documenten in de praktijk ook werd geprint. Voor het gevoel van overzicht en als extra zekerheid. 

Op zoek naar een betere oplossing voor document management

Als hoogwaardige life-science distributeur is Barentz voortdurend op zoek naar betere oplossingen voor hun productportfolio en voor de bedrijfsprocessen. Het bedrijf zocht actief naar een manier om alle in het bedrijf gegenereerde en ontvangen documenten beveiligd op te slaan, snel vindbaar te maken en zowel de bron als alle daarop volgende wijzigingen vast te leggen. In de zoektocht naar oplossingen presenteerde Expansion een business case op maat, waarna Barentz koos voor Xtendis Online als document management systeem. 

Kwaliteitscontroles met behulp van Xtendis

Door het gebruik van Xtendis kunnen kwaliteitscontroles efficiënt worden uitgevoerd. Tijdens het uitvoeren van een kwaliteitscontrole is het onder andere van belang dat:

1. Alle order gerelateerde documenten in het orderdossier zijn opgenomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan inkooporders, orderbevestigingen, logistieke documenten, productcertificaten en verkoopfacturen. Xtendis vangt alle uitgaande documenten automatisch uit het ERP systeem van Barentz en vult deze aan met externe documenten. Daarnaast voert Xtendis zelfstandig controles uit. Dit geeft snel en volledig overzicht en bespaart daardoor tijd, die Barentz extra kan inzetten om zich te richten op hun core-business. 

2. Productcertificaten moeten traceerbaar zijn op verkooporderniveau. Dankzij Xtendis kunnen gebruikers snel de juiste, bij een batch behorende certificaten vinden. Zo kunnen alle voorkomende vragen altijd adequaat worden beantwoord. 

Xtendis is gekoppeld aan het ERP-systeem. Het grootste voordeel dat Barentz ervaart door het gebruik van Xtendis, is dat alle gegevens van elk verkooporder dossier nu zijn terug te vinden in één systeem. 

Wil je een keer in contact komen met Barentz over dit project? Neem contact met ons op via 010-4332306 of info@expansion.nl en wij helpen je graag verder.

Vraag nu direct informatie aan!

Binnen één werkdag ontvang je vrijblijvend meer informatie over kwaliteitsmanagement met Xtendis.